söndag 27 januari 2019

Ranan Hjortronmyr!

Då har jag börjat väva!
En del krångel innan start, men det är ju sånt man får räkna med ibland.
Hade solvat fel på ett ställe, så då fixade jag det först. Sedan var det ojämnt framknutet, förstås.
Så nu hoppas jag att allt ska fungera?


Svart och mörk brunt till att börja med och mörkare än på bilden!
Det ska ju föreställa den mörka jorden och senare övergår det i lite höstliga färger som ju hjortronen har.

Nu var det länge sen jag vävde rips, men takterna sitter tydligen i, för det ser ju faktiskt bra ut? Om jag får säga det själv?


Så här ser den ut!
Färgerna stämmer ju någorlunda, men bilden är skannad från katalogen från http://www.clb.se
Så lite varmare i verkligheten.
Ska bli spännande att se när jag kommer lite längre upp.

F.ö. har vi fått lite snö här och det har blåst hela dagen. Några minusgrader är det, men med blåsten så är det svinkallt att vara ute. Då är det bättre att sitta inne och väva!

Önskar Er en fin kväll!



Ha det gott och på återseende!

/Britten

Inga kommentarer: