torsdag 20 april 2017

Handledsvärmare!

Ett par handledsvärmare klara!


Till dottern och jag hoppas att hon blir nöjd. Hon har redan sett dom i ofärdigt skick, eftersom dom måste provas ut i storlek. Kanske kommer till användning i den här kalla snålblåsten som är nu?

Marks & Kattens LOVE heter garnet och består av 52% ull 39% polyamid 9% polyester.
Stickade med stickor nr 5 och lade upp 18 maskor. Det blev en fyrkant på ca 20x20 cm. Sydde ihop uppläggningsvarvet och avmaskningsvarvet och lämnade ett hål för tummen. Så var det klart!
Tycker inte om garnet! Sticka går ju bra med grova stickor, men att montera och fästa garn i är ingen höjdare, må jag säga. 

2015 stickade jag en kudde av detta garn, med en baksida i vanlig ull. Det gick ju bättre att montera. Fick några nystan över och då passade det ju bra till detta? 
Den kan Du se HÄR!



2 kommentarer:

Kicki sa...

Vad fina dom är!
Kommer att tänka på min väninna, som föder upp samojeder, hon har handledsvärmare av deras ull.
Har du aldrig gjort nåt av dina hundars hår.
Jag minns att jag som barn hade vantar som mormor stickat av vår pudels hår.
Dom var både varma och vattenavvisande.
Kram i snöyran! (Här vräker den nämligen ner)

Paula i pörtet sa...

Helt underbara, mjuka, gosiga, annorlunda!
Fiber lägger man nu här i byn, men inte där jag bor, nejnej, dels för långt från centrum, dels en hyresvärd som inte bryr sig.... så jag får fortsätta med parabol. Men, exet talade idag om för mig att jag kan välja bas istället för familj så blir det lika mycket billigare som ökningen av bredband kostar. Man får verkligen vara om sig och kring sig...
Youtube tittar jag inte alls på, men SVTplay är favoriten. Nu ska jag nanna kudden denna Valborgsmässoafton, såg lite av fyrverkerierna mellan trädstammarna ute på farstubron, det räckte för oss
Kram