söndag 17 april 2016

Nytt under solen!

Hejsan på Er mina Vänner!
Har inte blivit så mycket skrivet här på ett tag, så idag kommer jag med en liten rapport.


Nu blommar min vackra Amaryllis "Gervase" med 8 stycken blommor!
Den är så fin!
Idag har vi sol här i eftermiddag och den värmer gott! Tidigare regnade det och vi hade tur på hundpromenaden att solen började lysa. Riktigt skönt blev det även om det blåste kallt till att börja med.
Mina växter frodas i köksfönstret och Julstjärnan hänger med fortfarande.
och Soligt och fint som Du ser!


Satt en stund på balkongen när vi kom hem och drack en kopp kaffe och solade benen. Riktigt skönt!
Övriga nyheter är att jag slutat med socker och vitt mjöl! Måste börja lägga om min livsstil och gå ner i vikt, eftersom jag har högt BMI på 31 och då är man överfet!!
Mera frukt och grönsaker alltså. Har inte hållit på så många dagar, men än så går det bra och godissuget har inte infunnit sig än i alla fall. Kollar lite på Paleokosten, men kommer inte att vara så strikt. Kommer fortfarande att äta mjölkprodukter och dricka mjölk till maten. Så nu blir det Kokosolja, Kokosmjöl och Mandelmjöl för hela slanten! :)



1 kommentar:

Kicki sa...

Åh, så vacker den är din amaryllis!
Jag klarar aldrig att ändra min kost, trots att jag verkligen borde, Socker i kaffet är ett måste, fikabrödet står jag inte gärna över.
Men godis kan jag avvara. Jag har gått upp ett onödigt kilo sen jag blev operarad. Borde väl gått ner i stället eftersom jag blev ett bröst lättare.
Kram