torsdag 10 mars 2016

I senaste laget!

Ifjol planterade jag om blommorna den 10 februari och i år blir det alltså en månad senare. Har kanske inte så stor betydelse, men det är ju roligare om dom blommar lite tidigare?


Mina Rosenknoppspelargoner har överlevt vintern i fönstret och Amaryllisarna har övervintrat i lägenhetsförrådet. Köpte tidigare en ”Vandrande jude” som jag delade i två och dessutom satte fem skott i en egen kruka.
Skulle plantera om en krukros också, men jorden räckte inte till, så den får vänta till imorgon.
Idag har vi riktigt vårväder här, med solsken och 7,5 grad varmt! Igår hade vi också soligt och skönt. Hoppas det håller i sig ett tag nu?

Hoppas att Du också har en solig och fin vårdag!

3 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Jag ställde faktiskt ner mina pelargoner från i somras i källaren. Ska bli spännande att se om jag kan blåsa liv i dem igen! Två plusgrader och dropp-dropp har vi också som du såg på mina foton.
Snart blir Blinkas mage alldeles svart och skitig, då blir det bråttom att raka henne så det är lätt att spola av efter promenaderna. Fast nu hinner jag ju knappt promenera…
Ha en skön helg du också, kramen

"Dehäreja" sa...

Jag skulle behöva din hjälp med min blogg på blogspot.se och vet att du är så duktig, men vet inte hur jag ska kunna nå dig… Jag skulle bli så glad om du vill hjälpa mig med detta och skicka mig din e-postadress så jag kan förklara problemet!
Tack på förhand!!!

Kram <3

Kicki sa...

Jag har nyss köpt både blomjord och såjord, men det blir nog inget gjort förrän jag är klar i Uppsala.
Jag är ganska dålig på att plantera om mina blommor. Men nu har jag dessutom så många skott, så jag måste nog skärpa mig lite.