torsdag 25 februari 2016

Planering!

Är det inte april snart?
Har köpt mig lite blomfrön som jag skall börja förodla eller direktså i krukor att ha på balkongen i sommar. Satsar på blommor som tål sol och värme, om det nu blir någon.
Ringblommor och Borstnejlikor, som är några av mina favoriter.


Kanske inte färger som passar tillsammans, men dom behöver ju inte stå bredvid varandra heller? Borstnejlkan är ju 2-årig, så den blommar ju inte förrän nästa år ändå. Ringblommor sådde vi hemma i mitt föräldrahem och den tycker jag doftar sommar och blir lite nostalgisk när jag känner den.

Igår kom Meja, mitt barnbarn, som sov över tills idag! 7 år och med en stor glugg mellan framtänderna! Hon tycker inte om att man lägger ut bilder på internet och det får man ju respektera, så därför blir det inga.
Vi har ätit pannkaka till middag och sedan spelat "Skitgubbe" och hon slog mig med 5-2 igår. 
Inatt har det varit frostgrader och i morse när vi vaknade så var det alldeles vitt av frost överallt. När sen solen började värma, så blev det dimma över nejden och jag passade på att fota min fina utsikt. 




Först gick vi ut med Klicker och sedan frukost. Tycker det är viktigt att han får rastas innan, för det är ju inte roligt att gå och hålla sig längre än vad han får göra nattetid.
Lite senare kom mamma och vi fikade innan dom åkte hemåt.
Sen hundpromenad med grannen och hennes hund klockan 2 som vanligt!

Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Det blir säkert mina vanliga tagetes i blomlådorna i år också... när vi väl kommer en bit in i juni! Men du har en jättefin beslöjad utsikt, påminner om den jag hade i förra huset jag bodde i här i byn. Den utsikten har Hasse ensamtjing på numera. Själv får jag nöja mig med häst-utsikt, igår kom en ny kompis till gården, en islänning som heter Elin...ska presentera henne i bloggen sen.
Ha en riktigt skön helg/Kram på dej "skitgumma"

Kicki sa...

Klok unge som inte vill bli "exponerad" på nätet. De flesta är ju tvärt om där allt ska synas.
Hur överlever du borstnejlikan eftersom den inte blommar i år?
Nu kommer suget efter växthus igen, då kan man ju börja så mycket tidigare. Jag sådde ringblommor förra året ner vid grönsakerna. Jag räknar med att dom självsått sig till i år.
Kram