söndag 30 augusti 2015

Nya inköp!

Nu igen? Javisst, jag har ju alldeles för lite garn i lagret. "Blink, blink"


Hittade så fint garn på Göksäter och jag tänkte göra en kudde av det. Två olika sidor skall det bli. Bouclégarnet vet jag av erfarenhet att det inte är så roligt att sticka med, men med STOORA stickor, så går det ju fort.


Detta är jag riktigt sugen på! Planen är att sticka vantar med svart som bottenfärg och det andra som mönsterfärg. Såg så fina vantar på https://se.pinterest.com/ och tänkte göra något liknande? 
Så nu blir det mycket stickande i höst!
Eftersom jag måste köpa till ett nystan för att sticka klart min Baktusscarf, så har jag ju mycket över av det. Därför har jag börjat sticka en mössa i samma teknik som passar till scarfen.


Detta är en Kari Traa mössa och mönstret hittade jag här hos http://nikostrikk.blogspot.se/2010/02/karitraalua-mi.html
Eftersom mönstret stickas på tvären, så hoppas jag att det blir ungefär samma variation som på scarfen?
Nu till mina pågående projekt!

Ha det gott och på återseende!
/Britten

2 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Snyggt! Vet inget om tekniker eller annat, men jag brukar beundra alla fina alster de säljer nere i vår hantverksaffär som även är loppis. Ifjol beställde jag en specialgjord mössa, men var inte helt hundra nöjd, kanske får det bli en ny beställning i höst. Jag har ett enormt stort huvud, (undrar varför) så jag har svårt att hitta mössor och hattar som passar! Ja nu har du sysselsättning när höstrusket sätter in. Själv väntar jag på att svampen ska ploppa upp, men det verkar bli antingen en sen eller dålig säsong.
Kram från pörtet

Kicki sa...

Fina garner. Jag skulle egentligen inte heller ha så mycket emot att sticka, men det känns inte som om jag har tid. Ändå kan man ju göra det när man sitter vid TVn. Men å andra sidan vet jag inte vad jag skulle vilja sticka ;-)
Jag säger som Paula att jag väntar på svampen.
Kram/Kicki