onsdag 31 december 2014

Mitt 2014

Får väl göra som "alla" andra och se över vad som hänt 2014!
Tycker ju själv att jag inte har något särskilt att visa, men vem vet!

JANUARI
Första snön, Klicker fyller 7 och jag lyckas göra färdigt några projekt. Mina fina Amaryllis blommar också!


FEBRUARI
Nu har jag köpt nya muggar och koppar!
Våren är i antågande med snösmältning och krokus och tulpaner på G!


MARS
Krokusen börjar blomma!
I bakgrunden en julbonad som jag fortsätter brodera.En ny kaffebryggare är inhandlad och jag blir klar med en tröja till Meja och en Mariusmössa till mig själv.


APRIL
Rollie fyller 13 och våren är här!
Nya gardiner är inköpta och uppsatta.


MAJ
Ia fyller 11 och jag har köpt en paradhanduk på Tradera!
Lydnadsträning och bakning förekommer också!


JUNI
Midsommarfirande och plantering av Pioner. Denna heter "Sorbet".
Fint badväder och en bonad från Tradera.


JULI
Varmt och torrt och det har redan börjat gulna på sina ställen!
Hundarna letar godis och jag har fått en present för att jag vattnat blommor åt grannen.
Stickat ett par gästtofflor!


AUGUSTI
Barnbarnen hälsar på och Björnbären börjar mogna!
Ny dammsugare och ett nytt projekt påbörjat. Detta skall bli en tröja till Meja!


SEPTEMBER
Mycket nypon i år och Kaprifolen blommar om!
Liljan "Landini" blommar så fint och Amaryllisen "Picoteè" blommar om.


OKTOBER
Skrotar min gamla Volvo och köper en bättre beg. VW Polo!
Spelar bowling för första gången i mitt liv och påbörjar ett nytt virkprojekt.
Aspen har vackra färger och hundarna dricker vatten i den översvämmande bäcken.
Nu är det höst!


NOVEMBER
Naturfotograferar och firar Haloween hos Carina och barnen!


DECEMBER
Firar jul och myser i min nya lägenhet!


Fick ihop en kalender över året som gått i alla fall!
Spännande att se vad det nya året 2015 skall ha i beredskap? Det blir nog ett bra år, tror jag?

Tack för i år och ett gott slut på det gamla önskar jag Dig!

Kram!

1 kommentar:

Paula i pörtet sa...

Hej, vilken fin årssammanfattning du har gjort. Jag vill helst inte gräva i det gamla alls, utan väljer att vända blad och hoppas på bättre tider. Sällan har ett år varit så tungt som detta har varit för mig. Så roligt att du fått ett nytt boende där du trivs. Hur långt avstånd är det mellan nya och gamla boendet? Trist förstås att inte kunna släppa lös hundarna. Men förmodligen kan du ta bilen en bit om du har skog omkring dig och där släppa dem. Jag är himla bortskämd med att Blinka kan gå lös, men vi har dock en del trafik förbi huset även om det körs sakta så man måste vara med o hålla koll. Fyrverkerier hoppas jag att det blir så lite som möjligt, Blinka är skotträdd och skakar som ett asplöv. Läste att det köps raketer för 250 miljoner varje nyår, nog kunde man väl göra nåt vettigare? Har inte frågat grannen hur hästarna reagerar, hoppas inga turister smäller av raketer häår på gården så dom hamnar i sken. Önskar dig ett gott nytt år, vi hörs!