måndag 9 september 2013

Sen sist!

Håller fortfarande på att måla sovrummet. Det tar en evinnerlig tid, eftersom det inte var så bra underarbete efter tidigare renoveringar där.
Men Du får se bild först när det är klart med nya gardiner och allt!

Hösten är i antågande och det är väldigt torrt i markerna. Här var det länge sen det regnade och det regnet gjorde inte mycket för torkan.


Den här bäcken brukar Famos bada i.


Sista kaprifolen för i år?


Nyfikna katter får skylla sig själv när matte målar!


Annars flyter livet på som vanligt här och därför blir det inte så mycket uppdaterat på bloggen.

Ha det så gott och hoppas att Du får en fin vecka!

2 kommentarer:

Kicki sa...

Välkommen åter ;-)
Ser med spänning fram emot hur sovrummet blir när det är klart.
Kram

Paula i pörtet sa...

Hej!
Ja livet rullar på med djur och natur, så även hos mig. Får ännu några vecka njuta av små lurvbollar, ingen är tingad men jag vill helst att de får hem här i byn. Ska ta aktivare tag i det snart.
Vi har också alldeles knastertorrt, ändå hittade väninnan o jag massvis med gula trumpetsvampar igår. Hon har sina ställen, är ute varje dag under barmarkssäsongen, nu fick jag ta del av hennes överflöd. Hela bokhyllan är nu proppad av svamp på tork, min lilla elektriska förslår ingenstans.
Kram från pörtet