torsdag 13 juni 2013

Slåtter!

Igår hade bonden bråttom att få in höet innan regnet. Så nu kan jag bara gå över vägen och rasta hundarna.


Vid ena kanten på åkern finns en stengärdsgård och där växer en fin buske av Skogsolvon.


Den är en par meter hög och doftar underbart!
I fjol plockade jag några kvistar och satte i vas. Men när den väl kom in stank den fruktansvärt och jag fick kasta ut den.


Nu har Syrenerna snart blommat ut och Blodboken står där i sin vinröda skrud. Ett vackert par tillsammans!
I morse när jag gick ut med hundarna, så började det småregna. Även om det inte regnade så mycket så blev vi dyngsura innan vi var hemma. En stund senare så öste regnet ner och det var tur att vi inte var ute då!

I eftermiddag när jag kom in från köket, så såg sängen ut så här:


Kudden låg på golvet och jag vet vem den skyldige är! Klicker! Han tyckte nog att jag hade bäddat dåligt i morse?
Skam till sägandes så har jag inte fixat sovrummet än, så sängen står i vardagsrummet. Men det kommer väl en dag när det är färdigt också?

Nu ska jag se på TV, så vi ses en annan dag.
Ha en fin fredag och helg!

Ha det gott!

Britten

Inga kommentarer: