måndag 20 maj 2013

Prickigt och ishockey!

Igår var Carina och jag på Torps köpcentrum utanför Uddevalla och handlade. Hon skulle följa med som bärhjälp, eftersom jag skulle handla så mycket.
Carina och Meja var på utflykt när jag kom och medan jag väntade på dom bjöd Henke mig på middag.

Meja hade fått vattkoppor.
Hon hade några prickar, men som tur är så har hon ingen feber och är pigg som en mört! :)

Innan vi åkte ville Carina ta en dusch eftersom det var så varmt. 24 grader i skuggan och första riktiga värmen i år.
Meja duschade också och pappa skulle borsta hennes hår, men han hade full koncentration på Tv:n och semifinalen i VM i ishockey.


Lyckan var STOR när Sverige slog Finland!

Förutom allt jag skulle storhandla hem i form av djurmat och annat, så skulle jag köpa 15 säckar täckbark och plantjord och dessutom lite växter och en skottkärra till tomten här.
Vi hann med en fika också och fick vila lite. Bilen var rejält nedlastad när vi for hemåt!

Idag har jag kört bort riset som jag klippt bort från häcken och lastat ur alla 15 säckarna. Har också satt plantorna jag köpte i vatten över natten. Vilka det är får Du se imorgon.
Nu regnar det här, men jag hoppas att det är bättre väder imorgon?

Ha en bra dag!


Inga kommentarer: