torsdag 1 december 2011

Nytt!

Igår morse skulle ju vaktmästaren komma och montera in tröskeln, men han fick förhinder och kommer inte förrän nästa vecka.
Vädret var inte det bästa på morgonen.


Det t.o.m. haglade en stund!


Du ser väl dom vita prickarna på fönstret? Annars får Du klicka på bilden så blir den större.

Överdraget till min styrkbräda har jag ju lyckats förstöra med klister från klistervliselin, så jag måste byta.
Så här såg den ut förut:


Nu har jag gjort slag i saken och klätt om brädan och så här blev resultatet:





Riktigt bra tycker jag! Nu blir det roligare att stryka i fortsättningen.
För många år sen sydde jag gardiner åt Carinas pappa i detta Sandersontyg. När han tröttnat på dom, så fick jag överta dom. Det var 2 långgardiner, 1 lång kappa och 2 korta gardiner.
När jag bodde i Lur, så klippte jag isär kappan och gjorde 3 stycken av den, eftersom jag hade 3 fönster i rummet där.
Dom kan jag ju fortfarande använda, men gardinerna är för korta. Men nu passade det ju perfekt att använda en av dom.
Jag bara älskar detta mönster!

Jag har fler varianter av det. Det röda hade jag till julgardiner i Lur, men nu är dom alldeles för korta. Får väl se vad som händer med tygerna i framtiden.


Nu har vi ju julmånaden December här och jag önskar Er alla en fin och stressfri månad!

Ha en bra dag!

/Britten

Inga kommentarer: