tisdag 22 maj 2018

Balkongblommor!

Igår planterade jag de inköpta blommorna på balkongen!
Igårkväll var jag helt ledbruten. Att stå och trampa och plantera är döden för min rygg och ben. Dessutom hade jag säcken med jord på golvet och stod på knä och öste upp i en hink. Man är ju inte det graciösast som finns och det känner på en gammal käring.
Men till slut var det klart och jag blev riktigt nöjd!


Lite blandad kompott som Du ser. Ros, Mårbacka, Penséer, Lavendel, Afrikansk prästkrage och Husarknappar.



I balkonglådorna satte jag Lobelia, Småpetunia och Margueriter. Petunierna och Lobelian har ju såna där stöd, men dom klippte jag bort, så nu ser dom ju lite spretiga ut.



Köpte också en Fuchsia att hänga upp. Tror att det är en Walz Jubelteen, men jag är inte säker. Liknar den väldigt mycket? Söt är den i alla fall!

Idag har jag äntligen fått skjuts att leverera till loppisen i Henån. Hade plockat ihop en del kläder och annat. Bl.a. böcker som jag också fick lämnat och jag hoppas att dom kan sälja något?
Sen var vi på tippen och lämnade lite saker och sen på ICA.
Jag köpte glass och lite annat till flyktingarna som ger mig så mycket mat. Dom måste ju få något tillbaka och eftersom jag varken lagar så mycket mat eller bakar, så blev det glass istället. Dom är dessutom sex personer, så det vill ju till att bjuda dom på mat?

Idag är det varmt här och de närmaste dagarna ska det bli ännu varmare! Pust och stön, jag gillar absolut inte värmen! Fast visst är det skönt med sol och värme också, efter den här vintern?


Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Paula sa...

Vilken bra idé med glass som tack! Många firar ju ramadan nu, o äter inget under dagtid. Knäppt tycker jag, men det är som det är. Många skolbarn har problem att orka koncentrera sig. Men de vill göra som de vuxna..
Jag har ännu inte fixat blommor utomhus. Vi har våra järnnätter som kommer i början av juni, onödigt att riskera. Nu blommar ju ändå allt utanför dörren, då kan man passa på att njuta av allt det vilda. Mina chiliplantor blommar också, de ska omskolas ut så småningom de också. Jag har ingen balkong nu, framför huset en liten plätt vid ytterdörren. och så kan man ha blommor längs husväggen för det är en södervägg. Bakom huset är det svalt och skönt, norrläge, vad kan man ha där tro? Där blomstrar i alla fall både Paula och djuren, vårt andningshål i tillvaron. Ha det gott!

Kicki sa...

Oj vilket jobb du lagt ner med planteringarna på balkongen, Det blev jättefint.
Jag säger som Paula att jag väntar litet tag till innan jag vågar sätta ut plantorna. Jag har de flesta i växthuset, några ska jag köpa som kommit längre än de jag dragit upp själv.
Kram