söndag 14 februari 2016

Nytt projekt!

I tisdags var Carina, Meja och jag till Göksäter!
Jag skulle egentligen inte ha något, men köplusten infann sig snabbt när jag såg garnerna, för det har jag ju alldeles för lite av. *Host, host*
Eftersom det var Fettisdagen, så fikade vi först och jag blev bjuden på både kaffe och semla. Smaskens!
Sen gick vi en runda och jag köpte garn och en mugg.

Så nu har jag börjat virka på det som ska bli en kudde!


Ska bli intressant att se hur den kommer att bli, för den skall bli både fram- och baksida? Man ska vika in hörnen mot mitten och sy ihop? Har inget mönster att gå efter, bara en bild som jag hittat på Pinterest. Men det verkar ju inte vara så svårt?


Detta är muggen jag köpte! Blått och vitt är det jag gillar bäst och jag har tidigare köpt muggar i den färgen. 
Här har vi fått ca 1 cm snö och det kunde vi ju ha vart utan! Annars har vi fina och soliga dagar nu?
Det var ett litet livstecken från mig!

Önskar Dig en fin Alla Hjärtans Dag!



Ha det gott och på återseende!

/Britten

2 kommentarer:

Kicki sa...

Jag har flera muggar med samma form, men med andra mönster.
Får väl se hur kudden ser ut när den är klar.
Ha en trevlig Alla Hjärtans Dag du också!

Paula i pörtet sa...

Hej o en hälsning på vänskapsdagen som den kallas i Finland, föredrar det namnet framför det mer romantiska ...
Frågade dottern om hon fått rosor av nya pojkvännen, det hade hon inte, attans, är en sån karl nåt att ha? Lika bra att vara utan...karl alltså. Vet du, inte ens vilda hästar skulle kunna få mig att ge upp mitt nya fria liv, mitt hem som bara är mitt...jag stortrivs med att bo ensam med djuren. Så nu när jag hade möjlighet att utforska dejtingvärlden via datorn så finns ingen lust alls för det. Kanske får man vårkänslor så småningom men jag tvivlar.
Gillade din mugg, lite kurbitsvarning där...