lördag 26 september 2015

Inköp!

Igår åkte jag med grannen Lena till Orust Blommor utanför Ellös. Skulle egentligen titta om det fanns någon Pion som jag kunde ha utanför min dörr? Men det fanns inga, så jag handlade lite annat istället! Ville ju ha något utanför dörren, så det blev Ljung som är så fint så här på hösten.
 





Köpte också ett hjärta i ståltråd att ha krukorna i, som var 3 rätt stora. Men det syns inte på bilden. Eftersom jag har så stora fönster, så ville jag ha något som hänger i amplar också? Det blev dessa!




Plättar i luften! Och denna!




Lyktranka! Tycker den är så söt med sina hjärtformade blad och en tacksam växt för mig som inte vattnar så ofta. För att ha lite höstkänsla i köket, så köpte jag mig en Höstglöd. Orange!






Härlig färg! Sen åkte vi till Göksäter där jag köpte dessa 2 plåtkrukor! Tänkte först sätta ljungen i en av dom, men dom var för små?




Så nu måste jag köpa till mig lite fler uteblommor? Kanske ett Bollkryss? Idag kom Carina och hämtade mig och hon förärade mig med en kruka Ljung, så det blir nog så att jag köper en till, så kan jag ha dom i den avlånga krukan? Tack så jättemycket för den fina Ljungen! 
Så idag har jag tillbringat eftermiddagen med familjen och det har vart mycket trevligt! Carina skulle egentligen klippa mig idag, men det glömde vi alldeles bort! :)

Önskar Dig en fin söndag imorgon och på återseende!


4 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej, ja det var då ett evigt flyttande på dig, vilken tur att du enkelt kan få över hela bohaget ”ler”…
Ljung har jag också på ytterväggen nu, brukar inte smycka nåt så det var faktiskt premiär. Men än står mina tagetesar i balkonglådan även om dom börjar se aningen bedagade ut.
Kramen

Paula i pörtet sa...

Hej, ja det var då ett evigt flyttande på dig, vilken tur att du enkelt kan få över hela bohaget ”ler”…
Ljung har jag också på ytterväggen nu, brukar inte smycka nåt så det var faktiskt premiär. Men än står mina tagetesar i balkonglådan även om dom börjar se aningen bedagade ut.
Kramen

Kicki sa...

Många fina blommor blev det.
Jag har också satt ut ljung i krukorna på yttertrappan.

Kicki sa...

Många fina blommor blev det.
Jag har också satt ut ljung i krukorna på yttertrappan.